★ Søte besøkere ★

14.11.2011

NESPRESSO - Coffee, Body & Soul.



Etter min mening var reklamen ikke så kreativ. Og den gjorde ikke særlig inntrykk på meg. Det som jeg la merke til da jeg så den reklamen er skuespilleren George Clooney og antrekk til kvinnen som kom borti til han. George Clooney reklamerer for Nespresso. Handlingen skjer på en arbeidsplass eller utstilling. Siden det var George Clooney i reklamen så vil jeg tro at reklamen er for mennesker som er over 20 år. 

Først ser vi en velkledd mann som er ca 40 år. Han står ved disken der hvor det er kaffe maskin og forskjellig utvalg av kaffe smak. Så kommer det ei vakker og sjarmerende kvinne som prøver å smigre mannen for å få siste kaffe boksen. Stedet er veldig åpent og lyst. Det er ikke mange sterke farger i reklamen. Det er noen mennesker som går bak hoved personen. Alle ser ut som formel kledde, så jeg vil tro at det er en buisness sted. Jeg vil si at i denne reklamen blir det brukt Attention Interest Desire Action - AIDA prinsippet. Mottaker blir oppmerksom fordi det er George Clooney inne på bildet. Og hvis mottaker liker kaffe og har tenkt å skaffe seg en ny kaffe maskin så fanger det hans oppmerksomhet dobbelt så mye.  


1 kommentar:

  1. Jeg mener at det er fint at du gjorde noe annet å brukte video istedet for bilde, for da blir det lettere å "følge".
    I tillegg synes jeg det er bra at du forklarer mye rundt reklamen

    SvarSlett